Olej kokosowy a odchudzanie

Olej kokosowy a odchudzanie

Być może nie znacie jeszcze wielu korzyści, jakie przynosi codzienne zażywanie oleju kokosowego, a  jeśli tak, to na pewno poczujecie różnicę wiedząc jak wspaniały jest on dla Ciebie.

Z naukowego punktu widzenia

Kwasy tłuszczowe, które codziennie spożywamy dzielą się na te o krótkim łańcuchu, o średniej długości łańcucha i długołańcuchowe. Olej kokosowy składa się ze średnio-łańcuchowych kwasów tłuszczowych. Te triglicerydy przyspieszają Twój metabolizm, gdyż są łatwe do strawienia, a także dają potężny zastrzyk energii. Długołańcuchowe kwasy tłuszczowe, które znajdują się we wszystkich olejach wielonienasyconych, są o wiele trudniejsze dla organizmu do strawienia, następnie są one zazwyczaj przechowywane w organizmie w postaci tłuszczu.

Oprócz wytwarzania energii i przyspieszania metabolizmu, olej kokosowy spowalnia proces trawienia, dzięki czemu uczucie sytości trwa dłużej. Jesteśmy wtedy mniej podatni na podjadanie w ciągu dnia,  a wszyscy wiemy, że jest to zazwyczaj jedzenie, które dodatkowo zaśmieca nasz organizm. Niektórzy uważają nawet, że łyżeczka oleju kokosowego przed każdym posiłkiem ogranicza głód na węglowodany!

MITY

* Będąc tłuszczem nasyconym olej kokosowy podnosi poziom cholesterolu – Ludzie mogą być nieświadomi, że istnieją dwa rodzaje cholesterolu, a jeden typ jest dla nas dobry. Olej kokosowy pomaga podnieść poziom dobrego cholesterolu i chroni nasze serce, oczyszczając tętnice.

* Olej kokosowy sprawia, że ​​przybieramy na wadze – Kwasy tłuszczowe o średnich łańcuchach zwiększają tempo przemiany materii, co z kolei zwiększa zużycie energii, co z kolei spala tłuszcz!

Jak przyjmować olej kokosowy?

Choć wielu z nas może zażywać codziennie olej kokosowy łyżką, inni potrzebują alternatywy.

Najlepiej zastąpić wszystkie inne oleje w swojej diecie olejem kokosowym. Można go stosować do gotowania, pieczenia, smażenia.

Można dodać olej kokosowy do porannej kawy, napojów, koktajli i smoothies.

Jeśli masz zamiar zażywać olej kokosowy bezpośrednio, zacznij od 1 łyżeczki i pozwól organizmowi się przyzwyczaić. Następnie można zwiększać stopniowo aż do 4 łyżeczek. 

Utworzony 2016-04-16 przez Administrator Główna, O kokosie, Zastosowanie oleju kokosowego 0 405

Napisz komentarzZostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany aby napisać komentarz.

Kategorie bloga

Szukaj w blogu

Ostatnie komentarze

Brak komentarzy

Archiwum bloga

Poprzedni
Następny

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0,00 zł Suma

Zobacz koszyk

Szukaj

Menu

Zawartość schowka

Brak produktów

Zobacz schowki